« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Nasilje među djecom u školama obuhvaća širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja sukoba nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije do ozbiljnih incidenata uz upotrebu oružja. Osobito je zabrinjavajuće nasilništvo ili zlostavljajuće ponašanje djece koje je u engleskome govornom području poznato pod nazivom bullying. Nasilništvo (bullying) karakteriziraju: namjera da se povrijedi drugu osobu, ponavljanje istog obrasca ponašanja u kojem je jedna strana žrtva, a druga nasilnik, te očita neuravnoteženost snaga (jači protiv slabijeg ili grupa protiv pojedinca). Prva istraživanja o nasilništvu među djecom iz 2002. godine ukazivala su kako je svako peto dijete u Hrvatskoj bilo izloženo učestalom nasilju. Istraživanje stavova javnosti provedeno 2003. godine o problemima s kojima se susreću djeca je pokazalo kako su građani najviše zabrinuti upravo zbog nasilja i kvalitete obrazovanja.
UNICEF je započeo program Za sigurno i poticajno okruženje u školama tijekom 2003. godine kampanjom informiranja i senzibiliziranja javnosti za problem vršnjačkog nasilja, nakon čega je uslijedilo prikupljanje sredstava iz kojih se je financirala provedba u 216 škola koje su se prijavile u program u dvije godine. Programu je veliku potporu pružio UNICEF-ov ambasador dobre volje Zlatan Stipišić-Gibonni, koji je u svojim medijskim nastupima govorio o problemu nasilja i pomagao u prikupljanju sredstava. Projekt Stop nasilju među djecom su u cijelosti osmislili hrvatski stručnjaci, a nakon rezultata postignutih u Hrvatskoj program su počeli provoditi UNICEF u Srbiji, Crnoj gori te Sloveniji.
Program je u cijelosti financiran iz donacija građana, poslovnih subjekata te tijela državne uprave i samouprave. Za realizaciju programa do sada je prikupljeno 3.500.000,00 kuna, a vrijednost poklonjenog vremena volontera i besplatnih usluga je nemjerljiva.
Škole se dragovoljno uključuju u program, a potom svaka škola dobije svog trenera/mentora koji ih vodi kroz proces učenja i primjene naučenog. Učitelji sami prolaze kroz sadržaje i radionice koje kasnije provode s djecom i roditeljima. Učenici aktivno sudjeluju u dogovoru o školskim pravilima, a na razini cijele škole uspostavlja se "zaštitna mreža" koju čine pravila, odluke, procedure i osobe koje brinu za sigurnost djece. Škola koja uspješno savlada "Sedam koraka do sigurne škole" dobiva priznanje "Škola bez nasilja".
Druga osnovna škola prva je škola u Hrvatskoj koja je dobila Unicefovu plaketu Stop nasilju među djecom.